ORGANIZAREA FESTIVALULUI DE PRICESNE DIN DATA DE 1 IUNIE 2014

1.    În perioada 8-21 mai 2014 fiecare parohie va organiza campania de învățare a pricesnelor cu elevii din școli (cu ajutorul profesorilor de muzică sau de religie) și cu enoriașii talentați din parohie. Aceștia vor pregăti o priceasnă (o cântare religioasă din folclorul autentic românesc, nu rus, grec etc., gen Blândul Păstor, Cruce sfântă părăsită, Așa grăiește Domnul slavei etc. se găsesc o mulțime pe youtube). Priceasna poate fi interpretată solo sau în duet, acompaniată sau nu de un cor, de instrument sau de negativ.  Duetul va purta un nume (nu Popescu si Ionescu, ci Armonia divina etc.). Diploma se va da pe duet nu pe persoană, în acest caz.

2.    În ziua sărbătoririi Sfinților Împărați Constantin și Elena, pe 21 mai 2014 (sau în preajma acestei sărbători), va avea loc preselecția candidaților pe cele două secțiuni «până în 15 ani» și «peste 15 ani»; fiecare parohie este liberă să organizeze la nivel local un mic spectacol, la finalul căruia să stabilească locurile I, II și III de la fiecare secțiune (în total 6 oameni vor merge în semifinale). Dacă nu vor fi 6, să fie măcar 1 pentru fiecare secțiune.

3.    În data de 22 mai 2014, lista celor clasați în semifinală va fi trimisă de fiecare parohie la adresa de email festivalblandulpastor@yahoo.com, pentru procesarea datelor și pregătirea semifinalei.

4.    În perioada 22-30 mai 2014, în cerdacul parohiei Apărătorii Patriei II vor avea loc repetiții cu concurenții, în zilele și orele stabilite de organizator (de obicei după amiaza după cursuri sau după serviciu). Cu prilejul semifinalei, fiecare concurent va completa fișa de înscriere, obligatorie, necesară pentru cunoașterea candidaților și pentru a evita ca în finală să intre 2 candidați cu aceeași piesă muzicală. De acest lucru se va îngriji Comitetul de organizare al Festivalului.

5.    Sâmbătă 31 mai 2014, începând cu ora 12, în cerdacul parohiei Apărătorii Patriei II, va avea loc Semifinala (o repetiție generală –cu public- care va avea ca scop selecționarea pieselor care vor intra în finală). În finală nu pot intra mai mult de 12 piese pe fiecare secțiune (în total 24 de concurenți).

6.    Finala va avea loc duminică 1 iunie 2014, orele 16, în cerdacul Parohiei Apărătorii Patriei II.

7.    Juriul va fi format din: maestrul Gheorghe Turda, președintele juriului, Elisabeta Ticuță, Nicoleta Voicu și pr. Mircea Uță, din partea organizatorului Festivalului. Juriul va acorda următoarele premii: Premiul I, II și III pentru fiecare secțiune, Mențiunea I, II și III pentru fiecare secțiune, Premiul de popularitate și Marele premiu al juriului. Dacă bugetul permite se va oferi premianților și o excursie de o zi la mănăstire.

 www.sfantulambrozie.ro.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.